Athens Fashion Week 2017

April 05, 2017


Tadaaaaaan, my first Athens Fashion Week! After a lot of troubles we did it! I don't even want to talk about it, the result is that we made it.
I have seen some inspiring brands and others not so innovative, but in the end I am satisfied. I would like to underline the names: Avgousta Theodoulou (knitted pieces) and also Marios (a little bit Tudor family inspired); these two were my favourite so far. What I liked about them is that they created volumes. Fashion is all about the silhouette, and they played with interesting shapes. In any case, down here you can find some pics about almost all the catwalks, I choose the pieces that I liked most.
What do you think about MY outfit?! I felt super comfy, except for the platforms it could have been one outfit for my everyday life. I love the pop of yellow of the pumps and the jacket. About the tee... I adore it, the brand is "le motto". They have a lot of different sentences: Because words do have power; have a look in their site HERE

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tadaaaaaaan, la mia prima settimana della moda ateniese! Dopo un sacco di problemi ce l'abbiamo fatta! Non voglio nemmeno parlarne, l'importante è che ci siamo riusciti.
Ho visto marchi molto interessanti ed altri un pò meno innovativi, comunque alla fine sono stata contenta di essere andata. Vorrei sottolineare i nomi di Avgousta Theodoulou (pezzi lavorati a maglia) e di Marios (un pò ispirato alla famiglia dei Tudors); questi sono stati sicuramente i miei preferiti. Ciò che mi è piaciuto è stato il loro giocare con i volumi. La moda è tutta una questione di silhouette, e loro hanno utilizzato forme molto interessanti. Ad ogni modo, potete trovare foto di quasi tutte le sfilate, ho scelto i pezzi che mi sono piaciuti di più.
Che ne pensate del mio di outfit?! Ero super comoda, se non fosse stato per le zeppe, sarebbe potuto essere un outfit da tutti i giorni. Ciò che mi piace è lo sprizzo di colore delle scarpe e della giacca. Per quanto riguarda la T-shirt... la adoro, il marchio è "le motto". Hanno un sacco di frasi differenti: Perchè le parole hanno potere; date un'occhiata al loro sito QUI

T-shirt: Le motto
Skirt: Vintage
Jacket: Attr@ttivo
Clutch: Michael Kors

Pics and video by Tilemachos Tsouramanis































You Might Also Like

0 commenti

Instagram

CLOSE